bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Pepp!

21 september 2011

Pepp!

Förberedelser till kvällens premiär i Malax och Petalax alltså pilatesinspirerad motion i köpingsskola och Piloxing i Petalax högstadiet. Blir kul att se snygga malax och petalax chicks! :) Spännande att se nya människor, jag älskar att träffa nya människor speciellt i olika kulturer. Man lär sig alltid något nytt och man tänjer alltid på gränserna. 

Men idag ska ge lite tips på smoothies man kan göra utan att använda socker! Det du behöver är som bas naturell yoghurt och banan för bananen ger sötma man kan använda något annat istället. Jag älskar blåbär så jag  blandar i frusna blåbär med banan och yoghurten, en skvätt apelsinjuice (pressat) går bra att lägga till om man vill ha lite mera flytande form. Mixa med stavmixaren eller i en mixer. Man kan blanda allt möjligt i en smoothie allt från frusna bär till färska frukter. Gjorde en gång faktiskt med kivi och avokado, den var god men väldig tjock i konsistensen för jag blandade inte i någon mjölk eller juice i den. Smoothies är bra till frukosten eller varför inte till mellanmål? Enkelt är det. Har man proteinpulver hemma blanda i för att protein behöver man när man träna styrka t.ex. man kan toppa smoothiesen med linfrön, nötter, kanel, klippta plommon, russin osv. Finns många varitationer att välja på! :) Njuut!

Sen vill ge lite knuff för dem som vill träna att förbereda sig att börja träna är att speed upp motivationen är att köpa nya träningskläder, brukar för mig va ett lite pepp att tänka yes! nu får jag använda den toppen eller de shortsen osv. Kom ihåg gör träningen roligt! Träning skall vara roligt! Gör det ni önskas göra och ta med din vännina, pojkvän osv. Varför inte din mamma? Jag brukar träna med min mamma t.ex. vi går på samma spinningpass och andra pass. Tycker det är rätt roligt! :)

Shortsen med vikbar kant är köpta på nike.com



Så vi ses ikväll alla sprudlande tjejer därute! 

Balance, Power and Love!


Hugs
Ann


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar