bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Brr....

15 september 2011

Brr....

brr.. Aningen kallt eller ruggigt väder. Bruk sägas att det finns inget dåligt väder utan dåliga kläder. Jag vet att det skall regna hela veckan men jag tycker att vattenkranen där uppe får stängas nu. Man känner sig lite grå i detta väder eftersom jag får inte träna annars tror jag mitt humör har varit annorlunda. Känner du dig deppa i det här vädret? Gå ta och göra något istället för att ta soffan eller sängen till hjälp. Gör något som gör dig varm t.ex. bastu. Åk till simhallen och simma, sen bastun för att värma upp dig. Varför inte gymmet? Det finns så många aktiviteter för att få folk att kicka igång sin kropp och själ. Kanske det inte känns motiverande men den här eftertanke brukar alltid komma att Varför vänta jag på det här? Att ibland känns det jobbigt att gå men efteråt har man en härlig känsla. Försök kommer över tröskeln att vill, kan och orka.


De som har smartphones så ska jag ge lite råd om träning i telefon. Skall testa 2 appar jag den ena hitta jag på android market och den andra är till Iphone som via Itunes då. Första heter My yoga routine. 3 sessioner finns på den här appen. de som inte vet vad yoga riktig innebär så är ett verktyg kan man säga för att skapa balans mellan kropp och själ. I yogan använder man fysiska ställningar, andningsövningar, avslappning och koncentration och meditation. Många förknippar yoga med något farligt att kontak med andar och dylikt men lite old fashion tankesätt och stämmer inte heller. När man gör yoga så tänker man enbart på en själv och ingen annan. Det gör att man lyssnar inåt och får ett mer medvetenhet om sin kropp och själ. Låter det farligt? Yoga så ger lugn och kan motverka personer med mycket stress att hitta lugnet och mycket mycket energi får man. Har man t.ex. ryggproblem så kan yogan arbeta upp en stabilare muskulatur.
Bilderna är från anroid market
Den andra appen är för Iphone så jag lånar min kärleks telefon och det är inget annat än NTC, Nike Training Club appen och är också gratis. Första gången jag kolla igenom appen så var det mycket bra och bra övningar. Så det blir spännande att se.

So it's no excuse not to excerise! :) Inga genvägar att må bra! ;)

Have woonderful day!


Kram
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar