bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Pump it

08 september 2011

Pump it

Lyssnar på musik och fixar, trixar ihop ett pump-pass. Nu är det äntligen klart. Alltså det är hur roligt som helst att sätta ihop pass som aerobic, piloxing osv med musik och allt men det tar tid. Man är som i en liten bubbla och bara fokuserar på sitt och lyssnar är den här bra eller den här, tiden bara flyger iväg! Så vill ni kom på Pump på WasaMove imorgon före fredagsmyset så ta fyset före ;)

De som inte vet Pump är så det kallas för effektiv styrketräning, så de som tycker gymträning är tråkigt så kan ta ett Pump-pass istället. Man använder en skivstång som man har olika vikter på som t.ex. ben, rygg, bröst tyngre vikter och sen på mindre muskelgrupperna lägre vikter. Gör olika övningar och pumpar upp. :)

Har ett tips om hårband, jag har sökt länge hårband som hålls i håret t.ex. H&M:s hårband funkar inte i mitt hår för de glider bara av om jag t.ex. gymtränar eller har någon annan aktivitet. Jag är så person som måste ha bort håret från ögonen när jag tränar, eftersom man oftast svettas, och jag hatar att ha hår som kletas fast i mitt hår. Men jag har hitta det ultimata hårbandet som hålls i mitt hår från Nike finns i olika färger som rosa/rött med svart (3-pack) eller blåa band. Kostar runt 11€ mina har jag köpt på Wasa Sportia i Vaasa.


De som är bra med dem här hårbanden är att de har små gummipluppar som håller bandet där det ska. Skall börjar la lite mat, tror det blir kycklingspett med ris, gräddfilsås + grönsallad. Måste fortfarande vila foten, börjar springa i mina fötter när jag inte få röra på mig. Håller på att bli lite galen. :D

Men VAD tränar ni idag?


Vi ses kanske senare! Keep it Strong, Beautiful and lot's of Love!


Kram
Ann

2 kommentarer: