bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Startgroparna

06 september 2011

Startgroparna

Igår körde vi igång! Höstens klasser några i allafall. Roligt med så mycket folk! Hoppas ni kommer att trivas med mig! :D Var lite nervös för min fot är inte riktigt i skick, har lite ont idag och haltar så måste hålla fred i några dagar och se vad som händer. Lite jobbigt för att man vill ju ge 100 åt deltagare och inte behöver fundera över en fot. Så därav min dåliga balans igår.

Idag har man praktikrapport skrivning, är lite urkurs med sånt och kanske behöver besöka min handledare prata igenom lärdomsprovet. Men jag har en idé! Hoppas hon godkänner idén min. Man önskar att det är färdigt med allt som kallas för skola. Snabbare man börjar desto fortare är det över.

Min rehab för foten blir att sitta och skriva. Men jag ska ge er dagens frukt: Grape. Den här frukten har den egenskapen att ta bort fett alltså bränna fett i kroppen. Passar bra åt diabetiker t.ex. Rik på antioxidanter, blodapelsinen innehåller en hel del lykopen samma sak som i tomaten. Grape finns i kostmetika och kostillskott eftersom den tar på bakterier och svamp. Vissa doktorer säger att den kan kanske bota magsår, under en viss undersökning har det minskat på magsår när man har ätit grape.

Nu ska jag bjuda på lite bilder, synd när min fot i ur funktion annars har jag varit ute och sprungit i bergen. Det är något med berg och dess luft. Miss it!

Persikoträd


Tarevo


Grillning i skogen



Men jag återkommer igen! P.s. lite ändring i NGF:s Piloxing på måndagar det är betalningssättet. Antingen betalar man per gång alltså drop in som är 5€/gång eller 12ggr/25€ ifall man vill bara kom nu som då eller kör hela kursen i ett. 

Kom ihåg att älska dig själv! 

Love
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar