bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: frukost har guld i mun

12 september 2011

frukost har guld i mun


Morgonen har börjat på, viktigaste är med morgonen är frukost för det är ens grundenergi för dagen. Jag började dagen med gröt (havregryn+linfrön) och yoghurt. Nu sitter man och njuter av en kopp grönt tea. Letar fram inspiration att skriva på skolarbeten. Vad äter ni till frukost? Kom ihåg att mat är bra! Tränar man mycket så skall man äta mycket men alltid lite koll på vad man äter. Och inte äta så sent på kvällen för att magen skall inte arbeta när du sover utan vi har olika kroppsdelar som arbetar under vissa tider på vårat dygn.

Min mormor fyller år idag, 87 år och lika energirik som förr. Grattis mormor, du är bara för underbar! Jag hoppas jag är lika mjuk i kroppen som henne om jag blir så gammal. Så det blir en liten tårtbit idag gissar jag före Piloxing x2 ikväll. Kom ihåg jag har schema på högra spalt här på bloggen. Piloxingen i Närpes har också så att vill ni betala 12 ggr (hela kursen) 25€ eller 5€/gång, vi är gymnasiesalen kl. 19.00. Kom och få endorfiner  i skick! :)

Men dags att kicka igång! Stay focus all, Believe in you!


Kram
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar