bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Äntligen!

26 september 2011

Äntligen!

Nästa Tisdag alltså den 4.10 börjar Piloxing i Kristinestad närmare beskrivning i svenska lågstadie! Woop woop! Äntligen får man väl säga. Har varit så mycket underliga saker med att få en sal dit. Men NU!

Veckans program är lärdomsprovet. Jag skulle behöva till f.d. arbetsplats men hinner inte den här veckan, nästa vecka tror jag hinner dit. Mycket kan jag ju inte säga att jag har men veckan är nästan fullbokat. Det finns att göra och vad är inte bättre än det? :)

Träningstips, för att få maximala ur dig när du tränar så varva kondition med styrketräning, passar hemma eller på gymmet. Du behöver hopprep, hantlar, eventuellt skivstång eller en pinne.Programmet tar endast 1 timme. Man kan köra i block som du upprepar 3 ggr 30 sec eller 10-15 reps x 2ggr.

Uppvärmning är runt 5-10 min kan vara jogging, hopprep, crosstrainer osv. Sen delar du upp i block.

Första blocket:
Ben
Bröst
Mage

Kondition: 30 sec-1 min X-hopp eller jump squats (hoppande knäböj) eller 5-10 rullband, cykel m.m.

Andra blocket:
Axlar
Rumpa
Triceps

Kondition: 30 sec-1 min push up med hopp eller 5-10 min valfri konditionsträning

Tredje blocket:
Biceps
Rygg
Mage

Valfri kondition igen (kan uteslutas)

Kom ihåg! Stretcha ordentligt efteråt. Vill ni ha tips på några övningar? Så lägger jag upp bilder senare. Jag skall ha någon att ta bilder så jag kan lägga upp.

Som vanligt så har vi Piloxing i Närpes och på WasaMove. Som sagt drop in klass i Närpes för dem som inte har provat kan hänga på. Svetten rinner eller dropar på golvet bokstavligen! Har ni vägarna förbi kom in! :)

Keep it Sleek, Sexy and Powerful!

Kram
Ann 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar