bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Framtids visioner

14 oktober 2011

Framtids visioner

Jag har alltid varit en drömmare och när det kommer till framtidsvisionerna mina så hoppas jag någon dag kanske når mitt mål, klart min vision kommer att ändras eller ändras hela tiden men som sagt det är ett mål i allafall jag vill uppnå som företagare. Man vet aldrig man kan lyckas! Så jag har alltid den optimistiska tankesättet det går. Men som sagt jag tänker inte nämna vad eller något men jag har en vision. Och de flesta tror jag har en framtidsvision eller har ett mål som man vill nå. Va inte rädd att nå era mål, tänk va kul sedan när man ha nått sitt mål att Yes! Det gick, jag gjorde det! Viktigt är att man kan dela med sig sin glädje och sorg till någon om just det inte går så bra eller går riktigt bra att den personen stöttar dig och tror på dig men också att du tror på dig själv (1.). Jag har en som jag kommer att dela livet med och han personen tackar jag för att han har hjälpt mig att tro på mig själv. Vi arbetar ihop som ett team. Och en sak till GE aldrig upp! Fast det kan gå fel ibland , du lär av dina misstag, har man aldrig gjort några så har man ingen erfarenhet heller kan man väl säga. :) Jag funderar ibland om visionerna och idag mitt allt jag läste och skrev på lärdomsprovet så tänkte man över det man har läst och fick en vision vad jag vill göra och vad man vill åstadkomma. Vad är dina visioner om framtiden?

Idag har jag fått något gjort iallafall så nu delar jag med mig om ett recept i Pirkka mat tidningen som man kan hämta gratis vid K-butikerna speciellt vid livsmedelsaffärerna. Men såklart har jag ändrat receptet till lite nyttigare variant.

klicka för större bild
Så här kommer det ändrade receptet:

400-500 gram morotspuré (gjort själv med 4-5 morötter kokt och mixat med lite vatten och olja)
2 dl blandad med solrosolja och smör (50/50)
2½ dl farinsocker
3 ägg
3 dl speltmjöl och 1 dl sojamjöl
½ dl krossade pinjenötter och kokos (för nötallergi)
2 tsk bakpulver
2 tsk kanel
1 tsk vaniljsocker
eventuellt lite mera kryddor som nejlika, ingefära, pommerang och kakao.

Glasyr är samma som på bilden eventuellt kan man riva lite citronskal i smeten för mera citron smak. Sedan
följ receptet som på bilden. kanske behöver vara lite längre i ugnen.

Resultat:

störde lite kakao och kanel ovanpå
Nu just så göra jag en ugnslax med creme fraiche och rödlökstopping. Kan ge recept medan jag minns det från huvudet. 

Behöver:

Lax
creme fraiche burk
salt och peppar
citron
lite grädde
lemondill av märket foodgarden eller dill och andra örter

Kom ihåg före du lägger laxen på en plåt eller ugnsform att lägg lite olja, salt, peppar och några droppar citron för att skalet på fisken drar i sig smakerna sen lägg på fisken och krydda den med salt, peppar, citron och andra krydder. Sen täcket, rör ihop rödlök, creme fraiche, ev. vitlök, några droppar citron, örtsalt, dill eller lemondill kryddan går med andra fiskkryddor och örter som oregano och basilika. lägg på och in i ugnen på 175 grader. Vill inte ha fisken i så högvärme eftersom den kan bli torr.


Före ugnsbesöket
Servera gärna med kokt broccoli och rå sallad. Yummy! :) Bra start på fredagsmyset. 

Imorgon är jag i Korsnäs på MåBra dag mellan 13-14 så ta på er trikåerna och sporttröjan, ta ett pass med mig! :) Ni vet sleek, sexy and powerful, you know you are so beautifuuul! Och sen hälsodag/modeshow på gymmet (MGDepån) i Närpes där jag är modell för run and go kläder. -30% endast den dagen och min sköna kollega Natalia kommer att också vara där med att göra snabb manikyr och andra nagelvård men också andra kommer vara där så ta chansen!

Trevlig fredagskväll alla mysiga människor därute!


Love
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar