bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Beslut

18 oktober 2011

Beslut

Fick ett besked här om dagen om en vän som skall "gå vidare" i sitt arbetsliv för mig och många andra fick en chock eftersom det kom väldigt plötsligt. För mig så bara oh no vem skall jag gå till nu när jag har bekymmer men jag förstår personens beslut och stötta till 100%. Den lilla tid vi har arbetat ihop så ha varit något helt super! Att från första början så klickade till att personkemin passade så otroligt bra och känt att någon ha faktiskt trott på mig att du kan göra det du gör och hjälpt mig när jag inte visste hur jag ska göra och gett råd. Tack! Hoppas allt blir bra med dig och lycka till på din färd.

Så jag känner att det kommer bli förändringar framöver, måste jobba hårdare med mitt språkliga del för att klara av det. Jag vet inte hur det kommer att se men kanske mera erfarenhet kommer av utmaningen. Det känns som en utmaning faktiskt för man har ingen att gå till utan nu är man på sina egna ben. So here we go again. Jag måste säga detta år har mycket hänt både positiva och negativa saker, lärt mig en hel del.

Men tillbaka med något mycket intressantare, kanske.. Fisk blir det på menyn idag! Färsk sik! Mmmm.. så tror jag panerar dem antingen sesam eller vanligt skorpmjöl, lite gnuta citron, peppar, örtsalt och örter som basilika, persilja, dill + lite grillkrydda. Jag bruka blanda med skorpmjölet örterna så ser det lite roligare ut och myyycket godare! kan serveras med en god kall sås, sallad och varför inte grynost? Mmmm.. Kungligt!

Tack för igår tjejer, e så roligt att se att ni faktiskt vill, orkar och kan! Det är rena rama njutningen för mig när man ser en klass som faktiskt vill ha något ur timmen.

Så Kristinestad! Kom och blås liv i din kropp ikväll, vid svenska lågstadie kl. 19.00! We are going to shake, control, love, burn and fight!


Peace and Love
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar