bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Ursäkter hit och dit

26 oktober 2011

Ursäkter hit och dit

Läste en ganska intressant artikel om de som vill träna men hittar alltid någon ursäkta att inte gå eller orka eller dylikt. att man har ursäkten att det är svårt, tungt och har inte tid, bekant eller hur? Ursäkter är oftast stör dig och rubbar din kost och hälsovanor. Man ser att andra gör det så då kan man också göra det själv! Så nästa gång din ursäkt kommer upp i huvudet att t.ex. inte stiga upp från soffan, skriv ner ursäkten och kom på en lösning! Att stig upp från soffan och gå till gymmet så mår jag bättre efteråt fysisk som psykisk eller promenad, hemma träning. Vi har ett stort och fint utbud på gymnastikkurser så det är bara kör hårt!

Så varje gång du har rättat till dina handlingar så kan man titta tillbaka på din lista över ursäkter och lösningar för att påminna dig själv hur lätt att uppnå sina mål. Det finns inga genvägar till att må bra!

Sitter och skriver på några hemuppgifter och sku vill så gärna åka runt i världen lite. Jag saknar mitt kära lilla stockholm, har en stor förkärlek till stockholm när kommer dit är som att man ska vara hem på ett sätt, kanske för att jag kan nästan stockholm ut och in eftersom jag var runt 4-5 års ålder när var dit första gången. Jag är en drömmare och aldrig har sett ett zoo och har min lilla checklista vill göra under min livstid att besöka olika länder och ta kål på myter som spunnar runt olika länder. Jag älskar kultur speciellt olika kulturer. Bryr mig verkligen inte om att åka till en semsterort och ligga på stranden, utan helst skulle jag vill bo bland människor som bor där och ta reda på deras historia och att få shoppa! :D

De va de för idag, Malax och Petalax ikväll :) I love my job! Vi ses alla snyggingar!



Hugs
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar