bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: vilodag

20 oktober 2011

vilodag

egentligen ja men egentligen inte. Måste åka på möte till vasa ikväll, känns lite onödigt men inte då heller om man vill hänga med i svängarna.

Och så fick jag en akut tid till bio-resonans damen idag så jag har varit där å slöat under eletriska-filten så nu får vi se om min fot blir bra! (hoppas verkligen!!) För jag vill börja springa igen och gör lite mera än va jag gör nu! Jag faktiskt fick lite egoboost här om dagen när man får hör om personer som tycker det är roligt och kroppen deras förändras och vill gärna dela med sig om sin glädje. Jätteroligt att höra sånt! Värmer mig väldigt. :) Så man glömmer vort allt tråkigt. Att ge beröm till någon som man tycker är bra glömmer man bort oftast att göra och vi sparar som på komplimangerna, Don't do that! Det för gyller oftast någon dag att man ser ett leende på personen.

Tyvärr här i Finland så ger vi inte så många fina komplimanger åt varandra och när någon gör det så blir det lätt misstag eller så tar man inte emot den komplimang man har fått för att jantelagen in gnuggad i hjärnan. Så ta emot komplimangen och ta det till dig för visst blir man glad? Behöver bara va en liten sak som va god mat du har gjort idag eller du passar bra i den tröjjan och bra jobbat! Att visst blir det en liten sol i ditt leende eller varmare i ditt hjärta när man får höra sånt? Sprid lite kärlek åt varandra för vi behöver det.

Motivation från sportguiden.com,
damen i bakgrunden skulle kunna haft lite mera kläder på sig förstås :D
Kom ihåg att en vilodag för dem som tränar är bra så kroppen hinner återupphämtar sig från allt som man har gjort, njut av tillvaron.

Skön höst-torsdag på er alla!


Love and life
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar