bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Fredag!

07 oktober 2011

Fredag!

Igår var jag på ärenden och fick lära mig några övningar med kettelbells med en expert får jag väl säga eller som är utbilda inom kettelbells. Roligt att få privatlektion och veta HUR man gör så man inte visar fel. Kettelbells träning är en form av funktionell träning, som är bra för kroppen och man tränar eller gör övningar som man gör i riktiga livet men rätt. Att med den här träningen kan man tillämpa i sitt dagliga sysslor.

Hade inte med så mycket med mig till Vasa eftersom jag skulle bara lära mig lite och hälsa på mitt sommarjobb för att få sista underskriften. Men då blev en sjuk på gymmet så jag var ju på väg dit men jag hade inte med min musik, tur hade jag med mig några kläder för träning. Tror jag får börja ha första hjälp gymnastik kläder i bilen! Men tror det gick bra iallafall. Höll en vanlig body-timme och gymmet har ju instruktörsmusik så hitta någon bra skiva där :) Men nästan gå är jag mera beredd.

Idag har jag övningar för Träningspasset och för powerwalken.

1. Träningspass

Utfall 

slut position, tänk på rak rygg, 90 grader med benen och press upp med benen inte ryggen

biceps curl

Tänk på lätt böjda knä, rak kropp, spänn magen


axel övning, passar bra med 2 hantlar eller skivstång


Det här exempel övningar man kan variera andra övningar. Viktigaste att tänka på att ha rak rygg, lätt böjda ben och spänn lätt magen, höfterna i neutral position.

2. Powerwalk - övningar under promenaden/joggningen

Triceps övning mot bänk


Push up

Kom ihåg ha neutral nacke dvs. häng inte med huvudet ner eller titta upp

Sidoplankan (kan göras med armbågen i bänken eller mattan
Hoppas övningarna ger er lite tips! Annars får jag önskar er en trevlig fredag och helg! Har ni vägarna förbi WasaMove ikväll kl. 17.30, Kom in på Pump före fredagsmyset! ;)

Kärlek
Ann


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar