bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Goda nyheter

11 oktober 2011

Goda nyheter

Fick goda nyheter idag eller snarare igår. Och så fick jag mera jobb! :) Så nu tjejer och killar, unga som gamla pilatesinspirerad motion i gymnasiesalen i Närpes via MI, torsdagar mellan kl. 20.00-21.00. så det var en av de goda nyheterna och den andra... Nämns senare i något skede. Lite spänning skall det väl vara visst? :)

Mitt LP skrivande blir lidande ibland men jag måste skärpa mig, Någon som har tips att faktiskt få fokusering att skriva på lärdomsprovet? GE TIPS! Evigt tacksam för det.

Jag ska faktiskt ge tips på något annat istället och det förstås i matlagning. Nyttigare variant av kycklingpanering eller panering i allmänhet när man gör fisk, kött eller kyckling. Glöm skorpmjöl använd istället sesamfrön istället. Får en nötigare och mycket godare smak. De som inte vet hur man gör en panering så ger jag tips på mina kycklingschnitzlar:

Du behöver:

4 kycklingfiléer
1 ägg eller flera
sesamfrön
kryddor t.ex. curry, chili, grillkrydda, oregano, basilika, salt och peppar m.m.

krydda kycklingen först med kryddorna förutom örterna och sen har du en tallrik med äggen i använd en gaffel och rör om lite eller vispa lätt man kan lägg lite salt på för att det löser upp ägget lättare sen en tallrik till med sesamfrön och örterna rör ihop de två. Sen tar du filéerna först i äggsmeten och sen med sesam tallriken och i stekpannan eller i ugnen hur man vill men lägger man dem i ugnen så lägg lite solrosolja på dem och om man vill lite sojasås.

Jepp det var lite för idag men nu ska jag springa iväg. Allways on the run. Men vi ses ikväll Kristinestad, PILOXING kl.19.00-20.00, Loovely! Vi ses!

visste ni att Hilary Duff tränar Piloxing? Well Now you know :)
Bild: google



Kram
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar