bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Träningsveckan

01 april 2013

Träningsveckan

Fått lite träningsvärk från förra veckans träning och kul men nu är benen två klumpar igen pga. slarv med stretchen så stretcha alltid! Så nu får jag lova boka in en massage timme så fort som möjligt.

Träningsveckan har sett ut så här:
Mån: Pilatesinspirerad motion (egen timme)
Tis: Piloxing (egen timme)
Ons: Egen träning 40 min, styrketräning hela kroppen
Tors: StepBody
Fre: vila/power walk
Lör: vila
Sön: Piloxing (egen timme) och 15 min explosiv träning

De flesta har ledigt idag men jag skall åka till jobbet så vi ses i respan på Lady Line idag ;) Annars tänkte jag åka och träna idag men jag tror tar fram min pilatesboll och träna stabilitet, stretcha och core före jobbet istället även det är träning men lite mildare mot mina muskler.

Söndagens Piloxing var kul men kroppsmässigt var det inte kul för jag fick inte förlängningen i kroppen ordentligt eftersom mina ben kände så hårda, speciellt vaderna. Lite rädd att jag skall ha lite benhinneinflammation för de känns tunga. De har jag inte tid med. Benhinneinflammation skall kännas men jag vet inte om jag har hög smärttröskel för jag brukar inte känna att det gör ont utan känns att jag har tunga ben och inte får det ordentligt träna så nu är massage bara nästa helt enkelt.

Ny vecka och vi är inne på April. Oj vad det går snabbt. Jag har mycket press eftersom slutet av april är det licensfilmning igen. Jag vill inte ha det som en press, tungt utan press med utmaning och kul. Just nu känns det bara blä. Ärligt känns det blä för man tänker misslyckande utan att lyckas. Mentalträning mera så ändrar man  sin "åsikt".


Jobba hårt och belöningen kommer.
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar