bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Träningsredskap - som jag vill ha!

03 april 2013

Träningsredskap - som jag vill ha!

Jag har länge dreglat över redskap som jag skulle tänka mig att använda hemma eller på gym. Oftast har gym bra utrustning som medicinbollar osv. Men något jag saknar hemma är dessa 3 sakerna:

Foam Roller eller Trigger Point grid

Casall
Trigger point grid
Olika prisklasser är dessa två, skillnaden är längden och man ser mönster på trigger pointen för att den skall ge olika massage känsel. Men den var ack så dyr så kommer säkert att testa casalls eftersom den också har små bubblor på sig också som kan ge bra massage eller avslappning. Man kan använda dessa också till core  och balans övningar. Återseende när jag har bestämt vilken jag vill ha och test förstås.

Medicin boll


Ytterligare en funktionell redskap och man kan träna balans, helkroppsträning med denna. Använder den rätt flitigt då jag tränar styrka i core och armar. Tackar ja till att ha en hemma. Perfekt till parträning också. 

Hantlar

Smidiga hantlar som inte är så stora. Konditionsövningar exempelvis. Tar lite plats i skåpet också och hantera med.

Jag har förstås något som jag har alltid har önskar mig. Även om vi bor i radhuslägenhet tänkt att jag skulle kunna ha dem hos mina föräldrars garage/hall. Det är ett par rosa boxningshandskar och boxningssäck. Även om vi har ett rum fritt så kanske man skulle göra om det till tränings/kontors utrymme. Tur man har grannar som har dåligt med hörseln så tror det skulle inte vara ett problem. ;)


Vardagssysslor, emailar runt, jobbsökande och snart lunch! Vad gör ni idag? 
/A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar