bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Självkänslan

02 april 2013

Självkänslan

Kolla mitt inlägg från igår och hade en sån dag när självkänslan är låg, man känner att man suger helt enkelt. Vi har svackor och vi har toppar. Citerar från Mårten Nyléns "Att man inte lyckas med allt hör till verkligheten.. men aldrig ge upp tillhör dig"

Nu kommer jag med mitt att-vara-positiv-ge-aldrig-upp snack igen. Jag hade en svacka igår och kände mig värdelös, skulle så gärna bara ge upp, vad är för fel på mig tankar. Som tur tog jag upp en bok om mentalträning och då svängde mina tankar.

Det här att aldrig ge upp fast det är tungt, jobbigt så kommer den tid att det blir bättre, att hela sig först från svackan och hitta dit du skall.. Självkänslan sjunker t.ex. du söker 40 tal jobb och inte får ett enda eller gång på gång misslyckas att köra upp för att få körkortet, säger fel åt en kund, klantar till sig på jobbmöte osv. Men det här att aldrig ge upp som ger dig levande att fortsätta kämpa det kommer till dig en dag. Även om vi misslyckas betyder ju inte att vi aldrig lyckas.

Förstör inte din POWER, kraft att vara positiv. Man kan ha flyt på jobbet men en enda kund som klagat på dig som förstör hela dagen. Det hör till att människan tar in den negativa mer än positiva för att negativa är en varning instinkt från våra förfäder men man måste bara hantera den negativa på så sätt att den inte tar över din positiva sida, jämvikt få en balans på din negativa sida och positiva sida. Ni vet bokföring finns det debit och kredit, båda sidorna måste stämma för att det skall bli rätt.

Prova en sak, tänker du 1 negativ tanke så tänk 3 positiva tankar. ;)


Nu lite jobb och sen iväg på roligt jobb på Lady Line :)¨
Puss!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar