bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Hur mycket är du villig att betala för din träning? Del 1.

04 april 2013

Hur mycket är du villig att betala för din träning? Del 1.

Under lång tid men också så slog det mig idag eller rättare sagt jag blev arg och jag blir inte arg så fort men arg blev jag.

Därför kom jag på, möjligtvis få en diskussions tillstånd och det är just hur mycket är du villig att betala för din träning? Vad skall det ingå i din träning, professionellt service eller vem som helst bara det är någon sorters träning?

Som sagt jag jobbar för Lady Line i centrum och hör under Sports Club, där har vi den policy att vi är utbildade människor som tränar människor och även under gruppträningar, har vi licenser m.fl. men också utöver gymmet, finns det personal som hjälper dig med komma igång t.ex. på gymsidan, vilket är bra för att minimera skador åt kunderna. Med det så får man på spa sidan, massagestolar, solarium, infraröd bastu, simbassäng och dusch rum inkommer i medlemskapspriset. Rimligt helt klart och trivsamt.

Brukar ju kalla det för stor stan då och det har jag inget att säga om för man vet hur mycket jobb det finns under de här ställen. Det jag vill rikta mig inpå mera är kommuner runt stor städerna. Det finns fina professionella gym där också och gruppträningar, så har vi ju våra vuxeninstitut.

Jag vet själv jag började utan utbildning min karriär som instruktör men under årens lopp har jag märkt att utbildning även här är viktigt. En utbildning är inte så billigt och man vill har någorlunda lön för många timmars förberedelser, men det är en del av passionen, kreationen. Det jag vill komma till är att uthyrning av lokaler som jag har stött på en av landsbygdens städer/kommuner har olika prisnivåer fast det hör till samma ställe.

Jag blir ledsen över att det finns många som vill så gärna träna, motionera i grupp och det finns otroliga fina utrymme att hyras men hyrespriset är högt eller så får jag den känslan att de är inte villig att hyra ut åt företagare utan bara inom kommunen. Jag strävar för att få en rimlig drop in klass pris för kunderna eller för att betala för en säsong. Samma ställe hade jag provat förr och jag tänkte eftersom det var så många som vill fortsätta några gånger till på grupptränings timmarna via MI/Vuxeninstitut så jag ger ett försök till. Men det verkar som det går i stöpet igen. Tycker det är mycket synd och ledsamt. Villig ledare och ett fint kundunderlag och mycket glada typer! men ingen sal att hyras pga. företagare och inte statlig inrättning. Jag har inte haft så stora problem med hitta salar runt om i österbotten, speciellt skolor men jag vet inte varför det skulle inte gå på denna plats då heller.




Fortsättning följer....
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar