bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Matriella saker, Lärdomsprov och NTC-app

10 december 2012

Matriella saker, Lärdomsprov och NTC-app

Före jag nämner lucka 11 idag så ska jag väl skriva om lite mera personliga saker. Många skriver sina lärdomsprov väldigt snabbt och gör dem välgjorda. Men då finns dem som kämpar i ett år och kanske inte får det inte kanske välgjort men får det gjort med nöd och näppe.

Som ni märker så ibland när jag skriver så lämnar jag bort kanske ord eller förklarar helt galet invecklat ibland men det beror på att jag har läs och skriv svårigheter. Kanske jag skall behöva börja videoblogga istället? :) Skämt om sidan men jag hört många är du inte klar än med ditt lärdomsprov? Gör det klart snabbt som möjligt! Ja jag vet, många vet inte om att jag har haft något som kallas för dysfasi i dagens läge är det en mild dyslexi. Men det är tyngre för en som har svårigheter med texter att det räcker inte med en gång utan flera gånger att läsa och producera texter själv och kanske inte får ut allt som man vill ha ut från sin hjärna med ord. Men jag hoppas jag klarar av det för jobbar man hårt så går det framåt. Så ha tålamod med mitt skrivandet. Att presentera arbeten och tala inför publik är inget problem men skriva 60-70 sidor kan va hårt.

Det för är jag imponerad av prinsessan Victoria som säger fel ibland och uttalar kanske något ord fel ibland, Hon har dyslexi och hon måste skriva tal själva men väldigt duktigt att vara en offentlig person och ta sig igenom allt. Go Victoria! Samma sak med rapparen Petter, ordblind, dyslektier men vilken rappare! Han kan man säga ha jobbat med sin svaghet och gjort det till sin starka sida! Även jag hoppas att jag kan göra det en dag, inställning: Vinnarskalle. Med träning och mentalträning så kan man lyckas tror jag i allafall.

Som ni förstår mellan raderna så har jag skrivit mitt mognadsprov idag och jaa.. hoppas på det bästa.

Andra saker har kommit på posten idag och köpt förviss också. Goda saker...


Duschgel från hälsokost som innehåller argan olja som är bra för torr hud, mogen hud, friss hår, ja någon superfrukt kanske? :) Allafall utan konstiga saker (som parabener) och lukta gott. Pris 8,90€

Andra är en body lotion som är utan skumma saker och lukta så himmelsk gott av honung, kommer säkert att bli en ny favorit i skåpet, drar in snabb i huden och mjuk känns den. Nelly ca 11-12€ + för den gulliga fyrkantiga flaskan

Sist men inte minst protein pudding som alla talar om och självklart måste jag bara prova den själv. Hög på protein och ytterst lite kolhydrater. Smak test senare.

OCH NU TJEJER & KILLAR, appen som jag har väntat på och FÖR Android

ladda ner den från Google Play

Nu middag, sen sista pilatesinspirerad och dagens julkalenders träning ;)


Hej så länge/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar