bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Lucka 16 Tredje Advent

16 december 2012

Lucka 16 Tredje Advent

När var du sist tacksam åt något eller någon? Okänd eller känd.. Har du någonsin sagt till okänd människa en komplimang som du själv hade sett något positiv om sig. Prova och se hur reaktionen blir. Garantera positiv. :)

Idag är jag otroligt tacksam över att jag får träffa så många nya vänner och man kan dela sina kunskaper tillsammans. 

Kontakter och vänskap är något som byggs upp under en lång tid som vi alla drar nytta av, från gott skratt till kunskap och utbyta tankar. Helt fantastiskt.

Murar byggs för vad? Oförståelse, brist på självförtroende. Våra girighet och avundsjuka som mest förstör för oss själva.

Så utmaning är att tänk över vad du är tacksam för och ge en komplimang till okänd eller den du inte har känt så länge. Hur känns det och vad är reaktionen? :)

Tack för den här fina dagen som jag har fått och hoppas på flera såna dagar även om det är ruskigt väder utan för. 

Kram/A




2 kommentarer:

  1. Ann, du gjorde min dag idag! Du är så otroligt underbar, hoppas du vet det! :) Och du, we´re going to STOCKHOLM i februari. Vi bara måste. Kram på dig! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och du gjorde min, fina du! Vi måste bara åka! Kram och ha en bra dag! <3

      Radera