bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Lucka 17: 07.00

17 december 2012

Lucka 17: 07.00

För 24 år sedan kom en tjej till världen utan hår. Växte upp i bland annat med batman, powerpuff pinglorna och för att inte glömma en stor inflytande av mitt liv lejonkungen på dumburken s.k. tv. Som ni förstår har jag levt ett bra liv, föräldrar som har skämd bort en och en storebror som jag själv har tittat upp till. Och inte att glömma min fästman, han som jag vill dela livet med, snygg, stark och stor men ett stort hjärta.

Svårigheter har funnits igenom livet och antingen har man gett upp eller inte och fortsätta sin färd genom livet.

Även om jag är 24 år så känner mig absolut mycket yngre och jag har mycket jag skall ha gjort före jag blir 30. :) Så Grattis till mig och vidare till dagens träning!

Eftersom jag fyller idag så skall jag ge dig mina favorit benträning idag och jag jobbar med bakre lår och rumpa:


Utfall
deadlift
Benpress
Insida lår
höftlyft med stång
och förstås vadpress

kom ihåg att knipa, dra inte in höften men känner att man kniper speciellt under dödslyften! :) Bra för kvinnor som på män! Uppvärmning hopprep, crosstrainer, löpbandet mellan 5-10 min.

Jag kommer att göra 3-4 upprepningar eftersom jag vill bygga musklerna så ca. 10 gånger så dvs. jag kommer har tunga vikter och det skall brännas och svettas i musklerna. men man kan använda små vikter upprepa desto mera en 10 gånger per repetition, då ökar inte styrkan i musklerna utan uthålligheten (kondition)


Ha en bra dag!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar