bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Så mysigt väder och sprakande kläder

22 februari 2012

Så mysigt väder och sprakande kläder

Trodde det skulle bli vackert väder som igår men icke så nicke, skenet bedrar. Haft lite jobb från morgonen med den sköna pilatesinspirerad träning från morgonen på gymmet följt av senior, lika pigga :)

Dagens tips efter fettisdag, har alltid som tradition att äta hos mommo och alltid lika gott :)Nå tillbaka till tipset, hur att dämpa sötsuget, är inte lika lätt alla gånger. har själv sötsuget ibland om jag slarvar med maten därför finns det saker man kan tänka på:
- Beror på blodsockret oftast, ät regelbundet 5-6 gånger om dagen
- Lyssna på kroppen, känn av att du är mät och inte fullpackad med mat
- VATTEN
- Tänk vad du äter, ibland slinker det in något i din mun som du reflekterar
- Våga äta fett och protein, det mättar och slipper suget
- Våga ät mer för äter vi för lite så söker vi efter som är s.k. söt
- Sömn och vätskebrist kan vara något som är boven till sötsuget

Vad har du för tips när det gäller att dämpa sötsuget? Och visste ni att det tar 2 veckor att få bort sockret från kroppen. Nu när jag talar om sockret så vi får socker i oss varje dag i frukt och grönsaker men nu gäller det här söt som vi tillsätter.

Sprakande kläder då menar jag fakisk färg sprakande kläder i vår/sommar kollektion för både sport och mode kläder. Härliga färger har jag sett och mina nya favoriter är mint grönt och orange. Våga färg! :) Jag har ett orange och gröna byxor i bilden nere men inte våghalsig att ha på men blusar, tröjor och toppar. Har spanat in flera i butik.

Nike, SOC, Rönnisch, H&M, O.P.I

Malax ikväll då så nu måste jag kila iväg!

Love
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar