bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Obama, Twilight och frost

07 november 2012

Obama, Twilight och frost


Går in lite mera på mentalet än träning idag också. Eftersom jag försöker komma igång efter helgens roliga magkramper, sjuka så energin eller trilla ner tillbaka till magsjuka så bygga upp sitt immunförsvar igen.

Det man gör av sitt liv. Gör det som du blir lycklig av. Skit i andra va de tänker. I en liten stad eller by så är detta lite svårt och folk vill gärna blanda sig i för de tror de vet bättre, nyfikna, spioner. Skit i dem, gör det som gör dig lycklig. Kriser uppstår men jobbar hårt och pengar kommer sen. Såna människor som sätter näsa i blöt har inte titta på sitt egna liv där av min bild idag. Inlägget idag är inte riktad till någon men något att tänka på.

Vi har ett liv tror jag i alla fall, gör det bästa av det. Lev inte genom någon annan utan lev livet genom dig själv, dina drömmar. Att tro på sig själv och säga åt sig själv fan va jag är snygg och smart, jag är bra som jag är. 

Har man ett bra självförtroende så acceptera man andras olikheter bättre. Vad gör ett självförtroende till en själv, det underlättar koncentrationen. Tror du på dig själv så onödiga tankar om annat så försvinner och du kan fokusera på det du vill! Prestationen förbättras och positiva emotioner alltså känslor ökar. Har man självförtoende så orkar man ansträngas lite till, leder till utveckling av sig själv och till sist fokuserar på framgång istället för bakslag. Mentalträning är något vi glömmer bort. Man kan träna sitt mentala för att kunna kom bort från sin bekvämlighetszon men jag upptar det senare.

Så skall alla ha lite mera självförtroende så tror jag att alla är mycket gladare i varandra? Stötta varandra, sluta döma och var inte rädd att misslyckas. Tyvärr kan man inte bli älskad av alla, bara man älskar sig själv och är med dem som tror på dig.



"dust yourself off and try again"

Have Faith
/A


Ps. jag måste få erkänna en sak. Jag har fastnat i Twilight träsket. Välgjord film och jag är en sån sucker för kärleksfilmer.



2 kommentarer: