bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Balans i själ och hjärta

05 november 2012

Balans i själ och hjärta

Jätte kul öppet hus på Lady Line i lördags, mycket folk tyckte jag. KUL! Jag själv var utklädd men tyvärr ingen rolig bild har jag fått tagit synd.

Jag njöt av fredagen med min Fästman, inte ofta det händer att man få gå på dejt med my big man. Det blev bio och skyfall. Bra film!

Men det jag vill ta upp här är att lyssna på din kropp och också ditt huvud. Som sagt jag har känt av en liten stress, prestationsångest men försöka dämpat den och inte tänkt på den men vad händer? Efter öppet hus och allt så kom man hem och ligger på soffan för att vila, titta på tv m.m. men efter en stund mådde jag inte alls bra. Så då fick man magsjuka, trodde först att det var nötallergi för smärtan var så men jag har ju inte ätit eller druckit något med nötter i så. Men vila vila vila och blåbärsoppa.

Så alla klasser idag än är inhiberade för jag är fortfarande inte helt återställd från lördag, söndagsnatt.

Men jag vill poängtera om det nu är stress eller bara normal magsjuka så ta hand om er kropp, motionera, äta och sov ordentligt, det är våra grundpelare i vårt liv och sen den sociala biten, kärlek, balans mellan familj och jobb, sen pengar. Att hitta balans i sitt liv är kanske inte lättaste men kunna hantera stressen och tänk hur man mår och följa sina intutationer eller hjärta som man kallar det. Låt ingen annan styra ditt liv än dig själv. Även om det inte blir omtyckt.

Be happy
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar