bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Anger Management

19 november 2012

Anger Management

har ni sett serien kanske? Jag själv tar itu min terapi genom att baka. Haft en lång helg och inte hunnit suttit vid datorn så mycket. Vill tacka de tjejer som kom i fredags, vi hade hoppats på flera men kanske något annat lockade den fredag. Vi hade tänkt att det skulle vara ett möttes plats för yngre och äldre kvinnor att umgås och har roligt. Man behövde trampa igenom 3 timmars träning.

När man är arg, irriterad som jag känner mig, kanske mera trött i kroppen och väntar sååå på massagen på fredag. Nu är jag ju inte arg på någon eller något. Ibland kan jag känna mig som världens IQ befriade människa, Känner ni er så ibland? Men man kommer upp på fötterna igen och tro på sig själv! Det fixar sig.


Det jag vill tala om att vad vi stoppar i oss. Klart ibland äter jag en pitakebab från den lokala pizza resturangen och äter chips, choklad m.m. MEN i måttliga mängder nu som då. Fick en smärre chock att folk inte tar hand om sin kropp. I min ålder äter piller för att hålla blodtrycket ner eller andra piller. Varför säger inte läkaren nu är det så att det dags att du tänker på vad du äter och vad du gör. Nä för det ligger pengar i att sälja piller och inte för människans välmående. Men också att i min ålder inte tar hand om kroppen, man har så stor chans att må lite bättre och få självförtroende. Byt ut den blåa länk korven till lite mera köttkorvar! Och skär ner på ölen. Tänk att man skall kunna leva och inte bli fast i säng eller soffa resten av livet, förtid pensionär och inte kunna leka med sina barn. Sluta nu och tänka efter. 

Det var som en tjej som är helt fantastisk i form och sa vi skall ha rena bilar, vaxade, lukta gott och huset skall vara topp tipp både utan och innanför men hur är det med oss själva? Skall vi inte vara rena, lukta gott och renoveras nu som då, uppdatera oss, gå på besiktning helst en gång i månad och träna för att hålla oss i form både inom och ut. Det är inte självisk utan det är att må bra och andra skall må bra med dig.

Solig Måndag/A

2 kommentarer:

  1. Det är intressanta funderingar! Oftast tänker man att de människor som är intresserade av hälsa tar hand om sig och mår bra bara för att det är deras stora "hobby". Men egentligen är det ju allas skyldighet att ta hand om den kropp man fått :) Man städar ju också fast man inte vill, men det är nånting om bara ska göras :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Man behöver ju inte träna stenhårt utan bara de man behöver för att må bra. den där 4% av vår dag som är tillämpad för träning ;)

      Radera