bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Massage

09 november 2012

Massage

De va behövligt, haft stora problem med mina lår och det förstod absolut massören när han börja känna på mina lår. Får lova och beställa flera gånger att få de här knutarna upplöst. Musklerna känns avslappnade och grym varma!

Massage är inte bara för att återhämta muskler, gör dem elastiska, immunförsvaret, blodcirkulation ökar även utsöndring av vätska och slagprodukter därför kan det var en god idé att drick mycket vatten efter en massage.

Men mentalt hjälper också massage att man slappnar av och man ökar sinnet mellan kropp och knopp. Så ni förstår ju då att man minskar stressen då också, känslomässigt så blir man ju berörd och det hjälper att bearbeta sina känslor och beteende.

Åker ikväll till sthlm, jag har alltid sagt att sthlm är del av mitt hem ibland. Just mässan som jag talade om igår så skall det komma ett nytt sportklädes märke för kvinnor, Lorna Jane de representeras på mässan också. Ni kan gå in på sparkibaken.se och se hennes rescension om kläderna och så får jag hoppas att jag också får se av kläderna också! :)


Trevlig helg
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar