bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Yeah baby yeah!

26 september 2012

Yeah baby yeah!

Dagens inlägg handlar om att ta ingen skit! Slut med ursäkter och allt. Just do it and that's it. Är man trött att inget fungerar, det går inte framåt. Gör det själv.

Idag har jag en sån dag att igår, vi har brist på skruvmejslar och som man säger "baby can you do that". Men inga skruvmejsar så fick inte bort det som skall bort. så imorse tog jag på mig lite kläder, gick på en kort promenix och via hämta skurvmejslar och jag skruvade ner de som behövdes bort eftersom vi ska få nya fönster. Enkelt. ibland har man känslan att de skall vara kvinnor till allt.

Klart det känns bra när man åstadkommer med något, ideér, saker man gör osv. Att tro på en själv och låt inte andra trampa på dig. Lättare sagt än gjort. Men det brukar komma en viss räddning som räddar dig ur situationen gör det starkare, du orkar inte mera ta den skiten.

Det här citat är något som jag blir träffad av ibland och tänker efter. Självständigt ja men också håll hårt om dem som gör något för dig och du gör något för dem. De som skrattar med dig och inte åt dig. De som accepterar dig som du är. 

Ta en tid för dig själv ibland, hur mår jag egentligen? Livet rusar men ibland är det bra att stanna upp och tänka efter. Det som inte utmanar dig så ändrar inte dig.

Onsdags-party i Malax och Helsingby. It's yeah baby yeah. Morgon promenaden fixat, pilatesinspirerad och piloxing till. Igår Step/muskel och ingen fler Piloxing i Närpes tillfälligt. Vill ni ha en grupp på tisdagar så kontakta mig så ordnar jag resten. En kort ben styrketräning hann jag med så överkroppen nästa då nån gång i den vecka.

så kom ihåg, ta ingen SKIT!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar