bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Städa Städa Varje Fredag

28 september 2012

Städa Städa Varje Fredag

Min lediga dag spenderas ofta på fredagar nu just och då städar man för det mesta upp huset så det är fint till helgen men också allt administrativa papper också, check ups osv. Så är man beredd igen i nästa vecka ifall om det är något som är fel.

Little black dress är uppsökt till ikväll, Ladies Night på LadyLine och sen till amarillo på Scandinanvian hunks, ärligt så är jag inte så intresserad av männen men roligt att få umgås, mingla och titta på show. Vet inte sist när jag skulle fått ha på mig något snyggt och känna sig fin. Kanske knyta nya bekantskaper. :)

Skönhetstipset för alla som gillar shampoo och balsam. Jag har använt Amika: och ni hittar bilden på dem här. Jag ger som betyg 3,5/5, lukta lite konstigt men det blir väldigt rent av det och balsam är helt okej, det vårdas bra men svårt att få håret uträtt ändå så där av betyget. Men helt bra ändå!

Jag har köpt produkterna beautybay för runt 15 €/st, produkterna finns tyvärr inte i Finland än och priset i Sverige på produkterna är runt 20€ så stor skillnad var man köper produkterna och förstås säkerheten på produkterna så de är inte fejk. Tittade på en doku om såna produkter från livsmedel till bekämpningsmedel, smink osv. Skrämmande hur fejk produkter kommer in till våra land och kan göra ett hot mot våran egna hälsa. Sjuk värld.. Och allt handlar om pengar.

Kom in på sidospår igen men i allafall. Dagens bästa måste jag få säga. imorse när jag var i sovrummet så hörde jag i väggen att knastra som det skulle vara MÖSS i väggen. Skit rädd blev jag och började kolla men vet ni vem som kikade i fönstret? En talgoxe tittade in genom fönstret som typ "hallåå är ni uppe här idag" Ett litet gott skratt fick jag för mig själv.


Trevlig helg
/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar