bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Energi!

19 september 2012

Energi!

Wow vet inte riktig vad naprapaten gjorde mot mig men jag fått sån energi! Och foten uppkollad så nu borde jag bli rätt bra skick! Så skolarbeten, banankaka, laxsoppa, potatispaj är igång.


Rykande färsk banankaka

2-3 msk honung (vill man så sätt i lite muscodavosocker med)
6 ägg
60 ml kokosolja (några matskedar)
120 ml kokosmjöl (ungefär ett dl)
2 tsk bakpulver
nypa vaniljpulver
nypa salt 
2 leopard bananer (mogna)

vispa ägg och honungen till vitt och pösigt, sen häll jag i torra ingredienserna sen olja och mosa bananerna till sist, sätt i. 
175 grader i 45 min. Riktigt gott! Vill man ha så kan man också lägga en god frosting på den. Kalas utan socker och mjöl! Och inte heller för äggig. Receptet är tagit från dessa två bloggare, Bra recept har dem!


Annars så får det var bra för idag, återkommer ikväll om energin håller i sig. Pilatesinspirerad träning i Malax denna gång är det rätt i allafall och sen Piloxing i Helsingby.


Ciao/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar