bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: ...

18 september 2012

...


Den här passar så in på mig när jag styrketränar för att känslan att vara ensam på ett gym och träna själv, så blir i allafall jag mera peppad speciellt då man kör tabata intervall träning så pushar man sig själv mer och fokuserar. 

Ibland när man är på ett litet gym och man känner alla så vill jag inte prata utan jag vill träna men då kommer det alltid någon pratar så man tappar fokuseringen eller så pratar man själv för det mesta då jag kommer in på gymmet så pratar jag en stund och sen kör man igång. Man går ju till gymmet för att träna och inte för att prata? Efter träningen kan man säga att skall vi ta kaffe någonstans eller hur?

Jag har inget emot när folk stönar eller skriker på gymmet för att man tar i så hårt så man måste få ut luften, pressa det lilla sista ur sig. helt okej men pappadagis och mammadagis behöver det inte vara. Take it outside then och inte blocka maskinerna för någon som är där för att träna. Jag vet, jag har varit en sån för x antal år sedan men nu när man faktiskt vill träna ordentligt och inte tappa fokusen. Men ta det inte så seriöst nu och bli inte rädd att man inte kan gå och träna om man är i vägen för någon, det är bara en ursäkt. Det finns plats för alla, det är bara DU som sätter STOPP för dig SJÄLV. Det finns rum för dem som vill lära sig och då frågar man. Alla av oss på gymmet har tappat "gym-oskulden" någon i livet, när är det din tur? :)


Gruppträning i Närpes ikväll där man får prata och skratta, sjunga och framför allt träna! Stepbody kl. 17.00 på MG depån eller i Mosebackes skola PILOXING kl. 19.


Ready for rumble?;)/A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar