bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: I'm on a roll

07 augusti 2012

I'm on a roll

"Fick" ett nytt paket från Fitnesstukku.fi. Man skall väl inte säga fick för att jag har ju betalat för det. Men ny pilates set från casall, zink-tabletter och silversalva. Silversalvan skall testas, innehåller inga onödiga parabener och annat skit. Det kallas för silversalva för att det innehåller kolloidat silver, finns även att dricka men kom ihåg råd fråga hälsoterapuet, läkare för ni tar det. Som för alla hälsoprodukter så behöver det inte passa just dig eftersom vi har olika brist på ämnen i kroppen. Silversalvan används också åt djur, den är inte testad på djur utan man kan använda den som om man har sår eller dylikt. Jag använder den för acne. Skit snygg pilatesmatta fick jag med, såklart rosa!



Några andra tips som jag har just börjat använda är crystal deo under armarna utan aluminum, alkohol och parabener. Funkar så där mot svett, hittas på ekosoppi för ca 9€. Jag skall använda den en längre tid kanske kroppen vänjer sig. Aluminum som används i olika deoteranter så täpper till porerna och kan ge allergiska reaktioner. Annan duschkräm jag har använt som luktar speciellt men gott är Bliss och innehåller inga parabener. Var på speciall pris på Kicks sådär en ca 20 pengar för den och stor flaska så den är rätt dryg och löddrar så där passligt. Den har små korn som polerar kroppen lätt. Jag använder den med skrubbhandskar till.


Gårdagens mat också, gurkmeja-ris och eldiga kycklingbullar. Tror jag har haft ett recept på dem men här kommer ett till:

Fin hackad lök
Santa maria krydda green harissa strösslad
paprika krydda
örtsalt
lite buljong (upplöst i några matskedar hett vatten)
peppar
500 gram kycklingfärs

svetta löken i pannan och häll i det med kryddorna i en bunke och kok upp vatten och rör i buljongen i vattnet så det löser upp sig. Häll det i bunken och rör om, sätt i färsen rör om, vill man så kan sätt i ett ägg i smeten men det behövs inte. När ni rullar kycklingbullarna, håll händerna fuktiga med vatten så all deg fastnar i händerna. Stek några minuter servera med yoghurtsås, ris och sallad. 


Kvällens program är: PILOXING och INNER STRENGTH på gymmet i Närpes, boka din tid här.


Vi ses!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar