bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Freakin' it

21 augusti 2012

Freakin' it

Börjar med dans nästan alla morgnar. :) Även om det är trögt så kommer det upp en bra låt så står absolut inte benen i stil.

Hösten är på inkommande, trodde det var så fint igår och varmt, fint ja men kallt. Så då kan man tänka att många ha börjat jobba och kommer in i rutinerna. Många blir lätt sjuka under höst. Viktigt är att bygga upp immunförsvaret med hjälp av våra grönsaker, frukter, örter. Men också frisk luft är en viktig del av våran vardag och den behövs! Lök har en naturlig antibiotika och ingefära världens bästa rot mot förkylningar. Jag tycker när man river ingefära i kycklingrätter, blir det extra pepparkrydda i maten och i teét. Finns alltid i affärerna. TESTA! :)

Eftersom hösten kommer vill vi också börja träna. Och sätt upp en utmaning till dig själv att testa något nytt 1-2 gånger i veckan. Kan va enkel som att ta en morgon promenad, styrketräna, yoga-klass, pilates-klass. Kanske vi skall ta en utmaning här? :) Dela gärna med er vad NI skulle kunna tänka er att utmana er själv med och som i grupp peppa varandra!

Jag själv har ett full packad schema. MEN jag skall klämma in på morgonen och kvällen mellan mina egna klasser i allafall. 1 dag löpträna i veckan och absolut styrketräning 2-3 gånger i veckan var av 1 klass är en pump klass. Jag tänkte först ta faktiskt en ledig dag från veckan att få gå på dansklass på kipinä men den drömmen sprack för jag bokade in mina egna klasser i stället. Kanske någon dag jag får dansa.

Så första styrketräning ikväll med nya handskar för min kääära Piloxing och Inner Strength klass på MG depån, boka er NU.


Ny handskar från Sportia, kom ihåg att när man köper handskar så ska de inte vara lösa utan de skall sitta som handen i handsken ;) Så nu skall det styrketränas!

 Who is with me?//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar