bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Tisdag 10 April

10 april 2012

Tisdag 10 April

Tråkig idag med rubrik idag men bättre motivation idag:


Så min dag har sett ut så här, bra att vädret är dystert jag får mera skrivet då. Skall tipsa om några téer som jag tycker e goda och energi rika. Som jag hört också bra för tänderna alltså grönt te!

Finns på supermarket och ekosoppi (närpes/vasa)
Tjock och vältränad? Hitta jag en artikel om idag, intressant att hon som pratade om att man ser jätte duktiga och bara flyger över gym golvet eller i salen och många har kanske den känslan hur mycket man tränar så händer det inget. Jag var en sån men man måste lära sig att vila och tänka på vad man äter. Att man kan äta mera än vad man gör av och tränar man för mycket och inte ger kroppen återhämtning eller för ensidig träning att kroppen inte svarar på träningen. Muskler bygger upp när man vilar.

MEN! vad än vågen visar så är det inte den som avgör om din hälsa. Inaktivitet med motion så leder till hjärt-och kärlsjukdomar mer än övervikt sägs en forskning. I en studie med 906 kvinnor var sambandet mellan lägre fysisk aktivitetsnivå och hjärt- och kärlsjukdomar starkare än för övervikt (mätt med BMI). Källa: www.greatist.com

Det är insidan som räknas! Här har lite smoothie tips och när ni kanske ser på bilden så är inte bananen möglig utan det är äkta vanilj"frön" i smoothie.

Naturell yoghurt, banan, sked kokosolja, vindruvor, morotsjuice, stänk av vaniljspån, havre, linfrön och jordgubbar
Mixelimix


ååååhh... mmm.. gott...
Gårdagens outfit utan något rosa!! Kan ni förstå?! :D Annars är jag väldigt rosa typ även om jag inte rosa i sinnet.

adidas shortscapri byxor, Nike top från nike blast och  SOC  behå.
Pulsklocka Polar
Nu är lunchtid och PILOXING ikväll kl. 19.00 i Kristinestad. Be there! :)


LOVE! //A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar