bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: OMG

13 april 2012

OMG

Det snurrar i skallen. Var kan man trycka på bromsen någonstans? Det går lite för fort för tillfället. Hänger inte med. Ibland kanske man önskar att på en dag får allt klart och man pusta ut. Jag vet jag talar om lärdomsprovet ganska mycket men det är tungbörda och jag önska att jag får kasta av mig denna tunga ryggsäck. Det har varit lite mycket denna vecka. Men snart får jag fokusera på ordentligt och jag hoppas, önskar att jag blir klar och vara fri! Tänkte ge upp men jag hitta en lösning. Jag får vara nöjd, hade hoppats på ett bättre resultat men allt kan man inte lyckas med.

Mental träning att tänka positiv i de situationer där det är jobbigt att kunna bryta mönstret kan vara svårt men tro, hopp att klarar av ribban. Enkel mentalträning eller prova på, ta av 5 minuter av din tid. sträck ut armen rak framför dig och gå bak med armen så långt det går, efter så sätter du armen igen framför dig men du blundar och tänker hur det ser ut och att du ska komma längre med armen att hur ser det ut om du pressar dig lite mera. Fungerar det? Om det fungerar för dig så kan man göra det här om du vill lyckas med något. 5 min per dag i en månad. Känslan att lyckas och ha med hur det hörs och hur det ser ut.

Mentalträning är något som är bra. Bryt mönstret när man irriterad, arg och försök tänk på något annat att det funkar, t.ex. på snusk. (haha) men ärligt talat det kan funka för dig.


Väntar på dagens slut men före lite shaky shaky på Wasamove :)

Trevlig helg! /A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar