bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Av naturen är människan...

29 november 2011

Av naturen är människan...

lat! Och stämmer det? ja, lite iallafall. Det finns arbetsmyror här bland oss men många av oss är lata. Vi tänker mera på att instruktören jobbar inte tillräckligt amen då göra jag inte de heller! Han gör inte disken, då gör jag inte disken heller. Låter bekant? Jag kan ibland placera in mig olika situationer av att man är lat. lat för att tänka, göra saker etc. De är väl bara så att orka kämpa är inte så lockande ibland eller?

Den som väntar på något väntar aldrig för länge, jag vill ändra den lite den som kämpar för något får något i slut ändan. Motivation är något som göra att människan orkar, vill, kan, kämpa. Har man inte den så då är man lat. Nu ska ni inte ta mig bokstavligt, att det känns som ett slag mot ansikte. Men tänk hur man faktiskt är, vad gör vi egentligen? Motivera varandra är det bästa sätt. Gör något så också personen orkar det lilla extra eller faktiskt gör det han/hon ska göra eller du också!

bild från facebook
Så näst sista gången för Piloxing i Kristinestad för nästa gång har vi Piloxing event! :) Kom med och bränn lite och se snygg ut till julfesten ;)

Ha en bra dag!

Kram
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar