bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Motivation

06 augusti 2011

Motivation

Sommarens semstrar och ledigheter börja lida mot sitt slut och så smånigom kommer höstens kurser startas. Efter alla ledigheter, fester m.m. så kan det vara svårt att hitta motivationen och börjar på igen. Jag läser en blogg som jag tycker intresserad eftersom den här personen är psykolog och träningsintresserad. Jag var på en föreläsning på Nike blast med henne, blev väldigt inspirerad av henne, Cecila Duberg. Jag skulle inte kunna föklara bättre hur att få tillbaka motivationen så här är länken till hennes blogg -inlägg.

Jag kan visa Cecila Dubergs motivationslistan här på min blogg:

Först ut:  en checklista av grundläggande byggstenar för att få upp LUST och MOTIVATION till att skapa BRA och hållbara rutiner:

1. Lokalisera kraften. Var klar över syftet med det nya beteendet – vad ska det leda till? Välj en anledning du går igång på -ordentligt!

2. Välj aldrig nya beteenden utifrån kompensation eller dåligt samvete; det håller inte. Så fort du är glad och nöjd kommer du tappa anledningen och lägga ner…

3. På vilket sätt tar det nya beteendet dig mot dina mål? Bli KONKRET! (Innefatta att du funderat på vart du vill)

4. Man MÅSTE ingenting. Men man VILL. Och BEHÖVER. Gör det för din egen skull.

5. Du vet redan allt. Du har redan alla svar inom dig – även om dom inte alltid är tillgängliga för ditt medvetande. Att förstå är dock inte detsamma som att genomföra. Kom igen – klicka på AKTIVERA och ta ditt liv och din hälsa på högsta allvar. Det här är inte någon generalrepetition. Livet tickar as we speak.

6. Så fort du faller ur eller kör i diket – lägg så lite kraft du kan på att förbanna dig själv och rikta istället energi och uppmärksamhet mot lärdomen (som alltid är rikedomen i alla motgångar och misstag). Borsta av dammet från knäna och ÅTERGÅ till uppgiften.

7. Beröm dej själv – varje dag. På så sätt lär du din egen hjärna att du är framgångsrik och stark i kloka, funktionella beteenden! 


Riktigt pepp talk! Hoppas ni gillar det här för jag brinner för det! Allt man gör i livet är ett val av en själv, ingen annan kan ändra på dig än du! Älskar er själva.

Cortney, I and Viveca on Nike Blast, this two person are on of my biggest inspiration. Creator and vice presdent for PILOXING!

Nike blast 2011 sthlm, en av mina pepp favorit tillställningar!


Love
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar