bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: finns inget som kallas för dåligt väder utan dåliga kläder!

11 augusti 2011

finns inget som kallas för dåligt väder utan dåliga kläder!

De ni! Alltså det finns inget bättre att få vara därute att fysa å mysa med gräset. Vi glömmer bort friska luften efter regnet (eller i regnet) som ger oss styrka i allafall våra muskler får airexplosion och känner blodet rusar i våran kropp och knopp. Vi blir piggare och sover bättre om nätterna. Tänk vilken harmoni!

Harmoni är något som vi saknar i vårt liv att stanna upp för en stund, titta runt omkring er. Ta ett djup andetag, blunda, känn hjärta pumpar till en kärleksrytm. Glöm det ni inte har och ta hand om de ni har. Ta hand om det som är viktigast i livet.

Minns ni att jag testade "brun"piller från hälsokost, först tyckt jag inte de hjälpte något men nu har jag faktiskt märkt att mina bruna färg har hållit i sig så man måste bara ha tålamod med naturpreparat men tänk att använda dem tillskott för det ersätter inte måltid, bara som komplement. Läste en artikeln både expressen och aftonbladet att hur farligt hälskostprodukter är men jag vill slå tillbaka lite. De är inte farliga men om du överkonsumera en produkt så kan den bli farlig och alla produkter är inte "fit one size only" heller. Tänk vad läkemedel som antibiotika t.ex. skadar en kropp speciellt magen och hur länge det tar att få ur kemiskarester bort från din kropp och få din normala balans. Känner man sig trött och energilös speciellt när hösten kommer och det håller bli mörkt så kan man ta Mivitotal, smakar helt okej och man blandar ut det i vatten eller dylikt. Finns på hälsokost nära dig, råd fråga om du kan ta det. Jag skulle kunna prata i timmar om det här men vi avrundar för ikväll.

Ha en skön torsdag alla, kom ihåg att njuta av tillvaron!



Love
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar