bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Mobil blogga

05 augusti 2011

Mobil blogga

Försökte installera mobilblogg application i min telefon men det var svårare än vad jag har tänkt mig. Får lova och undersöka saken mera, kanske jag får det att funka. Min förra telefon börjar bli lite använd, har haft tejp på den så tangentbordet skall sitta ordentlig (även om det inte ha gjort) så det var dags att gå vidare och köpa en smartphone HTC desire S. Men får lov köpa något slags skydd på den för annars råkar den illa ut. Skulle kunna höra till en testgrupp för att testa hållbarheten på telefonerna!

Jag har kommit hem så sent på kvällarna så jag har helt enkelt inte hunnit berätta om min super snabba nudelsoppa  som passar till lunch/middag etc. bruka frysa in så man har.

Receptet:

1 nudel
1 liter vatten eller mera
1 vitlök
curry/gurkmeja
1 stor mugg med findus frysta wokgrönsaker (använder Thai, finns andra man kan använda)
1 file kyckling eller strimlor
½ buljong
chilipulver
1+ tsk ingefära (+/-)
Olika torkade örter (basilika, oregano, dragon, persilja (färsk går också) m.m.)
ev. salt och grillkrydda.

Bryn curry/gurkmeja först sen lägg i olja och fräs kycklingen med sen vitlök och lök i tills kycklingen är mör.
Sen häll i vattnet+buljongen i kastrullen. För koka nudlarna i en anna kastrull. lägg i ingefäran+kryddor och örterna. Sen när det har kokat en kort stund och nudlarna är färdiga. Slå av nudlarna och sätt i grönsakerna i "kycklingsoppan" låt det koka en stund. Sen till sist nudlarna och smaka av. Kom ihåg man kan sätta i mera eller mindre nudlar men de suger åt sig vatten så hellre mindre om man vill ha mera spad. Har man den över natten så vill nudlar suga åt sig ganska mycket så blir det mera nudelar än spad. Både och är lika goda.
Enjoy!

Helgen tros var lugn, känns ganska skönt så får man planera och utveckla till nästa vecka för har ett möte och sånt. Får träffa min Kärlek också.

Önskar er en trevlig helg, kommer säkert imorgon eller redan ikväll det beror vad som jag hittar på.
Sköt om er, tänk positiv, be happy!














Love
Ann



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar