bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén

16 juli 2011

På mitt schema står ingeting, har inga planer på att göra något. Känner mig trött hela dagen, skicka iväg min snygging till arbetet kl. 5?! imorse så känner sig lite dåsig. Sov lite till men då gick jag upp for koka kaffe åt "talko" människorna. Å inte fått något gjort, det finns att göra men går runt å tittar mest. Behöver energi, kanske en powernap? Försöker undvika att sova på dagen eftersom brukar rubba min nattsömn, bruka iställe ta frisk luft för att rensa ut allt smuts typ.

De om de. Skall ge tips om man vill ha en god kladdkaka eller något med choklad-bakverk så kan istället för vanligt raffinerad socker använda muscodavosocker. Muscodavosockret är lite dyrare en vanligt socker och har en lakrits smak men den försvinner i bakverket och får chokladen framställas milt men endå chokladig. Ni vet när man vispar socker och ägg så smälter inte sockret alla gånger men muscodavo så smälter det snabbt lämnar väldigt krämig och poröst. Finns också socker nu som är helt naturligt heter sukrin finns på olika hälsokost affärer kanske t.o.m. i vanliga livsmedelsaffärer. Detta socker har 0 GI, perfekt för diabetiker och smakar socker, skadar inte tänderna och det sägs att verka som antioxidant i din kropp. Otroligt? Skall behöva testa det är bara problemet att det är så dyrt.  När vi nu pratar om socker så ska vi behöva ta en socker utmaningsvecka men vi åter kommer i höst med den. :)

Ny träningsgren i Sverige kallas Ruffie. En fys träning som du använder din partner som vikt. Du både tränar med din partner och brottar mot den utan att slåss. Skulle det var något för ni? Jag tycker det är intressant och skulle gärna prova på den men som sagt det finns på andra sidan av östersjön. Här är ett klipp där två träningsbloggare testar även också mina favortit bloggare i Sverige. Peppiga PT-Fia.se och sparkibaken.se.

Trevlig helg och sköt om er!
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar