bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Ren njutning

02 maj 2013

Ren njutning

Att få gå till gymmet och nästan ha hela gymmet för sig själv. Man får träna för sig själv, behöver inte vänta på någon. 1½ H blev det igår och det känns idag. Det blev ben dag och övningar:

Uppvärmning på löpbandet 10 min
Marklyft
Knäböj
Sumo Squats med två stepbrädor
ben kick/donkey leg kick med vikt
ben press
+ cardio som hopprep, knäböjs hopp och drillers
+ 15 min core och stretch

Kände mig lite svag i början av träningen men peppa lite och sa för mig själv kom igen. Kämpa lite till.

Viktigt är tycker jag att man stretcha lite iallafall efter varje träning för att minska på styv kroppar och skador men vi har olika kroppar. Det finns de som inte behöva stretcha på samma sätt som jag t.ex. 
Träningen också för att göra 3 repetioner så skall jag öka 5 gånger reps istället för att trötta ut muskeln riktigt och bygga/forma. Visste ni att knäböj/squats bränner mera kalorier än andra styrkeövningar? Pga. att vi tränar en stor muskelgrupp och aktivera core väldigt hårt.

Push and Love yourself
/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar