bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Bota huvudvärk med träning

18 maj 2013

Bota huvudvärk med träning

Dagarna flyger iväg och skulle gärna varit ute i solen och njutit idag men lite klirr kassan är väl aldrig fel heller. Jag hoppas att flera helger och flera soliga dagar. :)

Häromdan hade jag en sån huvudvärk (väldigt sällan som det uppstår) men i allafall så tänkte jag far och tränar bort den. Mycket möjligt så kände jag mig som en ny människa efter träningen. Var lite tungt att komma igång med träningen men jag ångra absolut inte att jag åkte och träna.

Vi har olika huvudvärk, min var säkert spänningshuvudvärk och få skaka av sig allt från dagen och dess tankar.

Tips är att när man rullar axlarna använd er av 1 par hantlar i varsin hand och rulla axlarna. Andas in när axlarna rullas upp och andas ut rulla ner axlarna från öronen, känn skuldrorna går mot ryggraden, upprepa några gånger. Övningen ger en avslappning åt axlarna och spänningen löses upp.

Helgen är här och ikväll är det ESC final, GO KRISTA GO DING DONG! Tycker hon har kämpat länge och hon har kommit långt, hårt arbete ger resultat som ni ser. :) Jag ingen schalger älskar men jag tycker är rätt intressant att lyssna och få kritisera, påpeka, gilla/ogilla bidragen, visst? Man vet ju bäst själv! Skämtar alltså men jag tror alla av oss har en sån sak att när det gäller ex. eurovisionen så jag tror ju inte de flesta sitter tysta och tittar utan faktiskt kommenterar från musik till klädseln.

Men nu hör ni ha en skön helg som återstår och kom ihåg att:

le och världen ler tillbaka

Puss
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar