bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Julstressad?

01 december 2011

Julstressad?

Pilatesinspirerad motion fortsätter ännu två gånger så kom in och slappna av. För många lider av stress under julen även om man inte behöver göra det. Behöver alla knutar vara städade till jul? Vi stressar upp oss för mycket utan ta det lugnt för då brukar allt som oftast hinna städa, julklappar inhandlade.

Är i skolan och jobbar (liten paus för tillfälle). Eftersom jag skriver om marknadsplanering och tycker det är helt otroligt intressant. När man blir färdig från skolan skulle jag gärna ha något arbete inom marknadsföring eller tjänsteförsäljning. helt urkul! Gärna med inriktning till träning och kost, hälsa men annars allt möjligt får det vara. Mitt huvud simmar det ideér. Ibland önskar man att man hade lite av blondinbella. hehe. Och det är nu först man faktiskt brinner för det man har lärt sig i skolan. hela mina 4 år när jag gått här på Vasa yrkeshögskola att det är nu först jag faktiskt vet vad jag vill göra. Min finska är inte helt strålande men den har blivit bättre. Jag är fortfarande irriterad över att jag inte kan prata helt bra och inte kommer på vad jag skall säga men skrivande har förbättrats och läser mera på finska. Så ett plus där iallafall!

Det hänger allt på en själv helt enkelt, våga släppa saker, våga ta in saker, våga prova. Det går snett ibland men se det som en lärdom. Oerhört tacksam för mitt liv även om man inte har så mycket medel att spela på ibland men man behöver bara tänka mera då. Klart livet är inte perfekt och ibland vill man bara gråta eller så kokar man av ilska men ändå så är livet underbart. Tack för dem som hjälper, stötar mig. Det är som jag skall ha julafton alla dagar. Alltid någon utmaning, något som går bra, något som går dåligt. Det är bara s.k. Positiva flytet som gäller. Tron är viktig (ni får tolka den som ni vill) tron på dig själv, tron på något större.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar