bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Best of

29 december 2011

Best of

detta år. Jag kommer lägga in vad jag tycker varit bäst av det här året och lägga till hur mitt år har sett ut och jag läste på aftonbladet att 2011 var ett karriärsår och jag måste säga ja det har det varit och jag har träffat nya människor, förbättra min finska till 0-10 (inte 0-100 än så länge ;) ) Men först topp listan för vad som har varit bäst detta år:

Bästa evenemanget var Nike Blast i januari förra året, då jag vann två biljetter via veckorevyn att en dag få vara på Nike Blast och jag tyckte det var så mäktigt men ändå lite sekt över det hela. haha men smilbanden högt över öronen så kommer jag att få delta 2 dagar nästa år eftersom jag fick som födelsedagspresent att få åka! Can't wait!

Bästa mode är träningskläder enligt mig iallafall. Jag bara älskar träningskläder just nu alltså så mycket färg och så bra kvalitet, ack är de lite dyra men kan användas år ut år in och det märks inget på kläderna. Jag har ett par nike dans-byxor som jag köpte när jag gick i nian, då var dem dyra i Sverige och det var en känd dansare som hade modellat in dem och jag har dem fortfarande och de ser ut som nya fortfarande. Men träningsmodet är bara bäst just nu! Inom 2011 så har träningskläderna faktiskt slagit igenom.

Bästa musik detta år är låten LMFAO-Sexy and I know it. Lite kinky men alltså den här låten är bara för bra! Kan någon lära mig stegen? När de sufflar som det heter men det är häftigt. Texten är jaa... behöver inte kommentera den riktigt men den är helt hilarious! Man behöver tänka att man är sexy men att man tycker om sig själv och vet om det. Album så är David Guetta senaste, köpte den på Itunes.


Women of the year eller skall jag säga womens of the year är mina underbara deltagare i Piloxing. Vi har svettas ihop, haft roligt och skrattat åt mina felsägningar. Min dysfasi vill skina igenom ibland men jag tycker ni har kämpat bra och jag hoppas ni keep it up the spirit till nästa år! :) Sköna damer!

Och jag skall nämna women of the year men den här personen är alltid women of the year. Tack var henne så har jag ett företag och hon hjälper alltid. Hon är bäst och hon är min mamma.

Man of the year är min fästman, tror inte jag behöver motivera så mycket mera. Han är där för mig som jag där för honom. Min allra bästa vän i vått och torrt genom lågkonjuktur och högkonjunktur osv. :)

Bästa blogg måste nästan vara ptfia.se, jag läser ganska många bloggar men hon är den bästa, kanske för att vi är i samma ålder! :) Bra årgång ;) men hon har bra motivation och vi har samma tankesätt men hon får det bättre formulerat.

Årets motto: Love and be yourself.

Det finns mycket bäst av man skriva om men det här tillräckligt tror jag. Går vidare till mitt


Januari: vann 2 biljetter till Nike Blast, träffade ännu en gång Viveca Jensen (skaparen) och Cortney Gornall (vice VD) för Piloxing. Extremt roligt!

Februari: Börjar jobba på WasaMove

Mars: Panik över hitta pratik/jobb

April: Sommarjobba på Vasaspedition och en av de bästa sommarjobbsställen man har varit på.

Maj: Planering över sommaren

Juni-Juli: Startade mitt företag och höll sommar Piloxing i Närpes och Kristinestad

Augusti: jobba in till det sista och började planera hösten kurser

September: Fick en ring på mitt finger och semster i Bosnien. Samt började med kurserna i både MI i Malax och NGF men också höll egen grupp i Kristinestad.





Oktober: verkligheten kommer närmare, lärdomsprovet måste börjas! Men hinner fortfarande med lite hälsodag i Korsnäs och Fashion på MG Depån.

November: Lärdomsprovs skrivandet går trögt, tar inspiration och utbildar mig till Dance aerobic/step instruktör i Umeå. Träffar ett trevligt gäng tjejer!


December: Den vanliga stressen av man vill bli färdig konstatera att jag får lägga deadline längre fram och sätta på ett kol på att skriva. Gruppträningstimmarna trappa ner så också min kropp. Planering till nästa med WasaMove. Begravde min kära farmor, hon må vila i frid och hoppas vi ses igen. Allt gick väldigt snabbt så man hann inte tänka.

Så såg mitt år ut i korthet men mycket har hänt och kännt. Mina nya mål till nytt år kommer imorgon kanske! Hur har ditt år sett ut och vilka är dina mål? Gärna dela med er hur erat år har sett ut och hur kommer ni att spinna vidare?


Be conntinued...


Love

A

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar