bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Respekt

12 december 2011

Respekt

Respekt är något som saknas ibland gentemot andra. Varför? Tyvärr har jag inget svar varför men jag blev besviken idag eller varit länge på en sak. Men säkert är det någon mening med det som kommer att hända. Respektera du inte dig själv så respektera man inte andra. Kärlek och respekt är något som går hand i hand. 
Men positiva med dagens är min gamla bil gick igenom besiktningen! :D Skulle man bo inte i glesbygden skulle man kanske använda cykeln mera men stora harry (min bil) är ganska trogen bil. Den har stannat lite här och var men vi har kört många många kilometrar tillsammans.

Jag har en dag där jag är rätt känslig och idag är en sån dag att man kan bli rätt irriterad och arg för minsta lilla, ja ibland kan man vara så och man måste bara lära sig att behärska den så ingen får den här argsintheten över sig då är det bra att man tränar av sig ilskan och kroppen slappnar av. Men över till något heeelt annat. Skall ge lite tips på matlagning och vad man kan ge till julklapp som jag har fått en gång och är otroligt bra!
Hackare som kan användas till örthackare, jättebra till choklad . Rekommenderas varmt!


Recept på kikärts och kycklinggryta med chili och ingefära
Recept:
Kycklingstrimlor
½ tesked chili
riven ingefära
kikärter (finns färdiga på burk gogreen eller pirkka)
(men skall kokas lite före det steks med kycklingstrimlorna)
Lök 
Vitlök
Fond (funkar med vadsomhelst)
vatten
salt och peppar ev. grillkrydda, gurkmeja (curry)
stek allt ihop sätt i vatten och fonden efteråt och låt det puttra en stund. Smaka av

Andra receptet är hallonkvarg med 70% choklad bitar i

Hallon
Kvarg 
grädde
agavesirap
granatäppel saft (pressat från ett granatäpple)

Rör ihop kvarg och grädde till hårt skum och sen i med hallonen, granatäppel
Smaka av med agavesirapen, hur söt du vill ha det.

Och till sist passar en passande låt in för dagen



Hur har din dag varit?

Kram

Ann


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar