bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Träningsveckan

09 juni 2013

Träningsveckan

Ännu en vecka och några timmars träning.

Mån: StepBody (instruera)
Tis: Ben dag
Ons: Nice Run (halv loppet löpning och halv att gå) och Piloxing (instruera) på LL
Tors: Vila
Fre: Body Step
Lör: Överkropps styrketräning
Sön: Vila

Som sagt jag behöver minst 1 gång i veckan gå på ett yoga/pilates timme känner jag efter men annars börja hitta mina muskler tillbaka. Knäböjen speciellt har jag börja gå djupare ner eller som den kallas för "ass to grass" för att känna mer i rumpan för det är just att få kontakt med musklerna som är viktigt.

Massören skall bokas in och mera pilates och yoga. Hur ser din träning ut och vad saknar du i ditt schema?


Har börjat använda pulsklockan igen och vill gärna mäta under olika pass vad som bränns men mera att hur hög pulsen är. 

Och det här att prioritera är viktigt. Jag är kanske inte så aktiv här på bloggen men jag brinner väldigt för träning, därför testar jag själv hur bra man tränar och hur mycket. Övningar och allt så jag kan ge er en bättre motivation senare och även dela med mig om tips. Rabarberpajen blev lite väl syrlig så jag lägger inte upp den på bloggen. Kan dela med fjolårets saft och kaka av rabarber, riktigt bra recept.

Tjolahopp så ses vi!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar