bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Pulsklocka

09 maj 2011

Pulsklocka

Använder mig av en pulsklocka när jag tränar för att kolla upp hur hårt jag tränar. Ibland glömmer jag ju att jag har den å så man skall kanske vill veta hur mycket man har förbrukat. Som den gruppträningen jag håller så bränner jag över 400 kcal och man kan bränna upp enda till 800 så det är ganska tufft. Jag märker att man får en bra kropp av det och man känner inte sig sjuk eller öm efter, klart första gången fick mina vader en ganska skön öm känsla. hehe.

Men ikväll gör jag fustra programet måste bara fundera vilka delar jag ska träna. Vill testa olika träningsprogram för att se vad som passar och vad som inte passar.

Dagens recept på mat skall jag ge er. Sorters gratäng malet kött och potatis.

Behöver:

Potatis 3 st (beroende på hur många som äter)
1 st lök
1 st vitlök
1½ dl grädde
1½ dl cremé fraiche
200 - 400 gram nötkött (som sagt beroende på st/äter)
1 burk krossade tomater
tomatpure
ost
salsa sås (använde hot salsa från old el paso)
salt och grillkrydda plus andra ört kryddor som oregano (valfritt)

ca 200 grader i 20-30 min. ( kolla så potatisen blir mjuk)

stek lök, maletkött och vitlöken tillsammans häll sedan i  krossade tomater, pure och salsa.
Kryddsätt före ni häller i tomaterna osv. skär potatisarna i tunna skivor och rör ihop grädde, ost
och creme fraiche even. salt och örter. lägg malettköttröran i en ungsform. stek lite upp potatisen
och lägg över röran och till sist grädd smeten över. i ugnen sen och njut.


Nu sticker jag till gymmet! Ciao!


Kram Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar