bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Morsdag

08 maj 2011

Morsdag

Har firat mina mödrar idag! Det blev middag på kile idag (i sideby någonstans efter lappfjärd). Mysigt ställe och bra mat faktiskt, mycket fisk! yum. Men också mycket tårta, det hör till förstås. Riktig fin och varm dag, härligt! Och bättra blir det den här veckan har värdeprognosen lovat i allafall.

I lördags så var jag på instruktörsutbildning så nu har jag basic body timme dvs. att jag kan hålla aerobic, step, rvp (reisi, vatsa ja pakara = lår, mage, bak) m.fl. Intressant var det men svårt att förstå ibland när allt var finska. Skulle gärna ha frågat saker men när man var nästan den enda som vae svensktalande där och inte kan prata så bra finska så känns det vemodigt att först och främst göra bort sig så. Lite utanför känner man sig också men man kommer väl in så smånigom. Jag är tyst av mig i såna där situationer.

På kvällen så var jag träffa mina två vänninor, satt och prata lite strunt m.m. En trevlig kväll, skönt! Men om skall ta i tu med packningen. Kommer igen imorgon med några träningstips!


Ciao!

Kram Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar