bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: drömmar

17 maj 2011

drömmar

Måste kommentera mitt föregående inlägg om u-landsproblem och i-landsproblem (som inte finns). Det jag försöker säga är att jag är inte perfekt jag blir också irriterad när man inte hittar kläder som man vill ha fast man har en gaderob full av kläder men då tänker jag till efter att men fy att vilket lite problem man egentligen har. Bortskämd unge?

Idag skall jag prata om drömmar, alla har väl en dröm om att bli något? Jag har s.k. mål att nå man kan säga dröm och jag har kommit en bit på vägen kan man väl säga. Har ett bra jobb. Jag gör det jag vill men jag vill mera. Men de flesta ger upp lätt om sin dröm eller bara "drömmer" om den. Om man faktiskt vill något så då skall man faktiskt ta sig ur soffan och DO IT! Å inte tänker om det skulle vara så om dit å hit utan vad har du förlora egentligen? Alla är nybörjare i början.

Inte har varit lätt för mig, jag har varit besviken och tänkt varför? Men har tagit till mig och har lärt mig en del på vägen. T.ex. vill man lära sig dansa då börjar man söka i tidningar, internet om danskurser och testa sig fram är det här något för mig? Att det blir inte servera på fat till dig utan det är DU som måste göra något åt saken! Kämpa lite, det stärker ditt självförtroende.

Man tänker jag vet jag vet men endå så sitter man på soffan och inte gör något. Så nu ska du sluta tänka och bara gör det! så du inte ångra dig senare ;) En sak till ge aldrig upp, man måste kämpa! Känna att du lever!




Kram Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar