bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: usch för mycket mat..

24 april 2011

usch för mycket mat..

.. simmar på i min magen. När man inte lär sig att äta måttligt. Jag äter måttligt på vardagen men påsk å jul fy va mycket man äter och det är inte bra heller för jag har problem med matsmältningen. Brukar för det mesta veta vad jag ska äta men man är mänsklig och slå slår det slint. Zero selfcontrol!

Självdisciplinen skulle kunna förbättras ibland, för jag saknar den oftast. Det är något jag bör öva upp för att lära mig själv lite. Men man måste faktiskt vara 100% in också.

Ifredags beställde jag faktiskt skor från nätet för de var så mycket billigare där än i här Finland. Jag sparade 50 euro på ett converse skor. Tänk er 50€!! Äckligt dyrt ställe man bor på ibland. Man kan fråga sig om de tar bra kostnadsandel på skorna eller så transportkostnaderna höga. Kan visa skorna när dem kommer.

Det är fest ishallen ikväll eller dansgala men har ingen lust eller egentligen jo jag vill men endå, vad ska man göra där? Glo på alla fyllisar där? Nä känner inte riktigt för det. Det är så vackert väder därute så jag tror  jag letar upp mina skor och tar en sväng med dem.


Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar