bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Up and Go!

26 april 2011

Up and Go!

Står nästan på benen idag. På morgonen var det värst men nu börjar det blir helt okej i magen. Men min acne har kommit tillbaka. Jag har haft en bra acne tid nu men nu är de överallt igen. Jag har testa allt nästan i motgiftet till acne, behandlingar, antibiotika, krämer och salvor. De har hjälpt lite men inte som de har botat min acne. Men det kan beror på att det kommer inom min kropp för att alla har vi olika acne problem. Detta kan vara stressacne, tonårsacne m.fl. Jag t.ex. har acne som är kopplat med magen därför har jag acne på bröstet och rygg och kinder därför att det är kopplat till de här punkterna i kroppen, låter konstigt? ja men det är sant.

Jag har som sagt problem med matsmätlningen och jag går inte till gissningscentralen (HVC) utan jag har skannat kroppen till homeopatiker (har inte koll om man skriver så) där får du veta allt om din kropp, tyvärr läser det inte ut om du har cancer. Kan bara säga när man får en antibotika kur så tar det över 6 månader att få tillbaka kroppensbalans. Antibiotika förstör kroppen, den hjälper åt det skall hjälpa men förstör andra organ. Nu är vi inne på sidor spår.

Tillbaka till acne, Jag använder nu just när jag rengör orgins köpt den på arlanda när jag va till sverige i vintrast. Jätte bra löddring och rent blir huden, så lider ni av fet hy så köp den! Brukar oftast finnas att köpa via internet. den heter som zero oil. lägger upp bilden i slutet. och som ansiktsvatten så river jag ingefära i en kopp lägger lite kall vatten på, en skvätt tea three oil om man vill (var försiktig) för att jag prova lägga ingefära direkt på å ajj va det brände till så don't try that at home! Ni kommer att känna det picker i huden liten. Tyvärr har jag dålig hudkräm för tillfälle, söker efter en bra en som återfuktar huden. Det är inte bra att torka ut huden för då växer talg och gör huden ännu fettare.
,
Take care!



Kram Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar