bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Regnig söndag

03 april 2011

Regnig söndag

Tror äntligen att snön håller på ta sitt pick och pack, smälter iväg med hjälp av regnet. vill ha vår!! på gott och ont. ont är allergi men gott är att det blir varmt. Idag är det en lugn söndag hos kärleken före allvaret börjar imorgon. Fick praktik platsen, härligt! + sommarjobb så nu behöver jag inte tänka över det utan nu skall man försöka prata finska och lära mig något nytt. Känns nervös men hoppas det blir något bra av det.

Finskan som är en svag länk hos mig, jag vill lära mig prata, bara jag hittar ordlistan min. So no fear just talk! Klart man är rädd att prata men vill man lära sig så måste man gör några misstag före man kan lära sig.

Färga mitt hår själv igår, har principen att gå till frisören och fixa det men när ekonomin inte är helt bra så måste man tänka om lite. Spara in på det lyxiga. Det blev faktisk bra och jämnt så jag rekommenderar SYOSS hårfärger men klart det är starkare hårfärg än när du går till frissan. Jag menar att köpta hårfärger så förstör pigmentet i ditt hår eller det förändras som inte frissans hårfärger gör för de är skonsamt mot ditt hår därför kanske det inte håller lika lång som köpta hårfärger men du kan byta hårfärger bättre med en frissas än köpta hårfärger för det förändrar ditt hårpigment.
 Men snart i jobb så Tjingeling!



Kram Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar