bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Påsk

24 april 2011

Påsk

Då har vi Påsk igen och uuuunderbart väder! Man behöver njuta av vädret nu men tur med mina springskor men efter påskmiddagen med kalkon. YUM! För första gången på länge faktiskt vila ut och njutit av livet. Tänker på hur underbar min familj är och vilket bra liv jag har. Jag är tacksam!

Var på besök hos en vännina igår, min kille va i arbete och ska åka till sitt hemland en sväng före han börjar igen. Jag har varit till hans hemland, mycket fint land, blev avis när han skulle åka men han e bara bort några dagar. Kanske man får nå snygga smycken där ifrån. Hint hint! Nä men jag är glad att han kommer hem igen bara. Roligt att träffa min vännina träffar henne inte så ofta när hon studerar i ett annat land. Skönt med en lugn påskaftons kväll. Jag gillar att gå ut och ha snygga kläder på sig men jag orkar inte med policyn här på discon, då alla skall vara så fulla, det är bara så äckligt. Då när jag och min kille var ut å rest förra året och va ut på discon och bar så var det helt annorlunda och det var kul! Men man saknade en grupp vänner som man bruka ha roligt med då.

Men nu blir det middags tillagning, så kommer mina släktingar från sverige hit före de åker också. Blir högprotein efterrätt men också den finska specialen MEMMA!


Happy Easter!


Kram Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar